bicaz- lacul rosu

Lacul Rosu, Cheile Bicazului si Barajul Bicaz reunesc un peisaj montan de o frumusete uimitoare. Am stat doar doua zile (din pacate) in aceasta zona despre care pot spune ca e fascinanta.

Cazarea e destul de ieftina la Lacul Rosu. Eu am stat la Nea Dan. Nea Dan are o cabanuta la poalele muntelui, prin fata careia curge un paraias repezit. In spatele cabanei este o cascada minunata, cu o albie in care vara poti face baie.

cascada

Am ajuns la Lacul Rosu pe la orele 16 si am fost intampinati de o ploaie torentiala. Spre seara am facut o plimbare pe malul lacului. Temperatura prea scazuta pentru sfarsitul de august (8 grade) ne-a adus repede in fata focului, la un gratar. Peste noapte…tremurici. Cand am plecat de acasa eram plina de mine, bucuroasa nevoie mare ca am fost prevazatoare si mi-am luat treningul si o jacheta. Dupa frigul indurat am zis ca nu mai plec la munte fara cojoc, pufoaica, haina de blana si salopeta de ski (ma intreb ce imi voi lua la mine iarna…). Dimineata soarele si-a reintrat in drepturi, asa ca mi-am baut cafeaua la cascada, mangaiata de raze jucause, inconjurata de verdele intens al brazilor si de creste golase. Cafeaua de dimineata este un ritual foarte placut pentru mine dar acompaniata de glasul linistitor al cascadei si privelistea minunata din jur, devine un moment sublim. 

Lacul Rosu ne-a intampinat cu sclipiri de diamant, astfel ca n-am rezistat tentatiei de a ma plimba cu barca. Un spectacol divin. Brazii falnici, peretii rosii de calcar, cerul senin si norii pufosi se oglindesc pe suprafata apei linistite. Apa e agitata doar de zborul ratelor salbatice (care nu mai sunt atat de salbatice, sunt chiar distractive).

lacul-rosu

Cheile Bicazului sunt ametitoare. Bicazul, parau cu „personalitate”, si-a modelat malurile in forma de valuri si se aude din adancuri pana in varful stancilor imense. Sunt locuri in care apa se izbeste cu putere de pietre, formand superbe mini-cascade.

prin-chei

bicaz

 

Barajul Bicaz e grandios. Pe lac se organizeaza plimbari cu vaporasul. Nu am reusit sa acopar traseele din jurul Lacului Rosu si cele din Cheile Bicazului, asa ca voi mai poposi in zona.

barajul-bicaz

Exista o vorba ca cine ajunge la Lacul Rosu prima data, nu ajunge pentru ultima data.

 

3 răspunsuri la bicaz- lacul rosu

  1. gigi spune:

    ai o colectie minunata de poze.in special cele de la Lacul Rosu. imi plac si cele postate pe primul tau blog.despre descriere…ce sa mai spun. imbini imagini si cuvinte cu un talent deosebit. as vrea sa vad mai multe poze cu tine, am observat ca le tii doar pentru mailuri…

  2. iulia spune:

    is o norocoasa, asta e a doua oara cand vad pozele acestea…foarte tare…avem o tara frumoasa dar nu prea avem grija de ea

  3. vasi spune:

    nu mai am cuvinte…am ramas cu gandul la aceste minunate locuri pe unde am trecut si eu in 2003 si sper sa mai ajung acolo…nu are asemanare acest loc…de fapt asa spun eu despre toate locurile minunate de la munte …imi plac muntii nostri si nu as pleca pt nimic sa mi fac vacanta in alta tara…nu pot spune acelasi lucru si despre mare…o vacanta la mare…

Lasă un răspuns

