basarabi-adamclisi-ion corvin-dervent-pacuiul lui soare

Urmarind indicatoarele de la intrare in Constanta, descoperi un itinerariu atractiv: Complexul rupestru Basarabi (Murfatlar)- Manastirea Deleni- Monumentul si cetatea Adamclisi- Manastirea Sf Apostol Andrei- Manastirea Dervent-Rezervatia si cetatea Pacuiul lui Soare. Cu exceptia ultimului obiectiv, toate celelalte se gasesc pe sosea, ceea ce compenseaza drumul nu foarte stralucit.   

Dealul de creta din Basarabi il gasesti intr-o curba a soselei principale. Complexul rupestru nu se viziteaza, dar daca ai noroc, poti negocia cu „ingrijitorul” (asa il numesc cei din localitate). Eu nu am avut noroc. Probabil vremea urata l-a tinut pe ingrijitor in casa, ca n-am dat de el. Urcand scarile din spatele complexului, poti admira peisajul de creta care iti lasa impresia ca esti intr-o poveste.

blogbasarabi

Manastirea Deleni- micut lacas de rugaciune, izolat de dealuri pustii, pline de maracini uscati- am descoperit-o din curiozitate. Ce m-a atras, nu a fost indicatorul de la intrare, ci drumul alb, de calcar, ce strabate dealurile cenusii. „Drum alb spre manastirea neagra”, asa l-am numit. Contrastul este uimitor, manastirea fiind construita dintr-un lemn negru (dat cu pacura).

blogdeleni

Monumentul si cetatea Adamclisi. Cate nu am citit despre Monumentul de la Adamclisi si cine nu isi aminteste fotografia acestui edificiu (din cartea de istorie). Intrarea costa 6 lei. Nu-l vizitati in fuga si ascultati explicatiile ghidului, sunt foarte interesante. Plimbati-va prin parc, veti descoperi detalii incantatoare.

blogmonumentul-adamclisi

Cetatea de la Adamclisi, la cativa kilometri de monument, iti apare de pe sosea ca un imens sarpe de piatra. Este bine amenajata, pe tablite gasesti toate detaliile care te-ar interesa. In plus, ceva notiuni ti le-a dat ghidul de la monument.

blogcetatea-adamclisi

Manastirea Sf. Apostol Andrei, la 4 km de soseaua Constanta-Ostrov, langa localitatea Ion Corvin,  este de o frumusete rara. Pentru mine este printre cele mai frumoase manastiri din Dobrogea (din cate am vizitat, evident). Fara a le pune pe celelalte mai prejos, Manastirea Sf. Apostol Andrei este cea mai apropiata de sufletul meu.

blogsf-andrei

Detalii si mai multe poze de la Manastirea si Pestera Sf Andrei gasesti in articolul „30 noiembrie- Sfantul Andrei”.

(Este greu sa spun despre o manastire sau alta ca e cea mai frumoasa. Iata ca acum cand vorbesc imi amintesc si de Manastirea Casian unde am simtit aceeasi liniste sufleteasca, dar nu face obiectul discutiei).

Manastirea Dervent, cea mai mare manastire din Dobrogea, din cate stiu eu, este cu adevarat  impresionanta. Am auzit tot felul de povestiri despre Sfanta Cruce. Legenda poate o stie toata lumea. Un cioban mut si surd s-a asezat pe o piatra sa se odihneasca, iar cand s-a trezit, putea sa vorbeasca si sa auda. Piatra pe care a dormit era in forma de cruce si pe acel loc s-a ridicat manastirea. Lumea vine si azi sa se roage la crucea de piatra pentru sanatate. Multi spun ca s-au vindecat prin credinta. Eu m-am rugat pentru sanatate, dar aflandu-ma acolo am vazut ca multi oameni chiar au nevoie de minuni pentru bolile lor. Asa ca aflat la cruce, poate ar trebui sa te rogi si pentru sanatatea celor din jur.

blogdervent

Daca ai ajuns la Dervent, mergi si la Izvorul Sf. Ap. Andrei cu apa Tamaduitoare. Si sa nu uiti sa te rogi si sa treci pe sub icoana Maicii Domnului.

blogizvor

Si acum partea haioasa a excursiei. Dupa Manastirea Dervent la aproximativ 500 m indicatorul turistic iti arata Cetatea Pacuiul lui Soare. Drum de pamant, pe digul Dunarii, destul de bun daca nu prinzi o zi ploioasa. Eu n-am avut atata noroc, m-am murdarit de noroi pana la genunchi. Nu exista un alt indicator, mergi tot inainte….mult timp. Trebuie sa dai de o pancarda ruginita pe care scrie „Rezervatia arheologica Pacuiul lui Soare”.  Acolo te asteapta marea surpriza. Pentru a ajunge la cetate trebuie sa treci Dunarea cu barca si sa mergi jumatete de ora prin padure. Numai ca cetatea se viziteaza doar in lunile iulie-august si ATENTIE!!!! IN NICIUN CAZ DUMINICA!!!! Normal ca eu m-am dus duminica, doar la manastire te duci in zi de sarbatoare, nu?? Asadar, dupa un drum lung prin mocirla imi explica cineva ca cetatea -care de altfel este indicata ca obiectiv turistic- nu se viziteaza, si ca totusi, m-ar fi dus pana la cetate daca veneam in cursul saptamanii, nu duminica!! Dar cel putin am vazut in rezervatie, pentru prima data in viata, veverite in plop, pe malul Dunarii. Pana acum nu am vazut in Dobrogea veverite! Amuzant a fost paznicul complexului care s-a plans ca veveritele sunt foarte rele, ca i-au furat nucile :))

blogpacuiul

Cateva indicatii:

  • pe drumul Constanta -Ostrov nu am vazut decat un popas, Popasul Vivi, in localitatea ion Corvin, 70 lei camera, conditii foarte bune (apa calda, caldura, mobilier nou).  Cea mai ieftina cafea, 2 lei, buna (doar ca eu beau mereu o portie dubla). In curte poti sa-ti faci si un gratar, asa ca mergi pregatit. Gazdele sunt primitoare.
  • pe drum gasesti mese si bancute, popasuri, asa ca poti improviza un picnic oricand iti este foame, numai sa fii pregatit- nu cred ca vrei sa-ti faci cumparaturile din sate (doar daca  intentionezi sa mananci numai conserve).
  • nu uita sa-ti iei sticluta pentru mir (se gaseste la cruce) si pentru apa de la izvor.
  • in drum gasesti foarte greu vulcanizari iar duminica nu este deschisa niciuna, asa ca verifica-ti rezerva in cazul in care mergi cu masina (sunt multi kilometri de sosea cam proasta).
  • de la Dervent pana la Pacuiul lui Soare cred ca pierzi pe drum cam patru ore (daca esti norocos si treci cu barca) si nu gasesti niciun magazin, asa ca aprovizioneaza-te cu ce crezi ca iti este necesar.
  • in rest, calatorie placuta!

3 răspunsuri la basarabi-adamclisi-ion corvin-dervent-pacuiul lui soare

  1. ruxandra spune:

    Multumesc pentru explicatii. Sunt scrise concis si cu suflet. Sper sa am vreme buna deoarece intentionez sa urmez ruta descrisa.

  2. eugen spune:

    Sa stii ca la cetatea de la Pacui poti trece si duminica , dar probabil paznicul nu te-a trecut ca nu avea el chef sau a observat ca nu esti dispusa sa il platesti. in rest nu trebuie sa mergi 30 minute prin padure sa vezi cetatea. te putea lasa cu barca chiar pe zidul de incinta al cetati.

  3. daniela spune:

    probabil ca pe mine ar fi avut „chef” sa ma treaca, dar eram si cu prietenul, asa ca i-a pierit cheful!🙂 ma intriga ceea ce mi-ai spus cu plata, pentru ca i-am spus verde in fata ca ii dam cat cere. dar sa nu fim asa duri, poate ca omul chiar nu avea cui sa lase in grija motoarele de barca pe care le pazea…

Lasă un răspuns

