muzeul deltei dunarii tulcea

I-am prezentat azi nepoatei mele de 3 ani Muzeul de Stiintele Naturii „Delta Dunarii”. Nu l-am mai vizitat nici eu de 2 ani. Weekendul acesta a gazduit o colectie temporara de vapoare din Calarasi. Am admirat-o in viteza pentru ca nepoata mea nu a apreciat prea mult machetele, cu exceptia „vaporului cu sageti”- in traducere corabia cu vasle.  

expozitie-vapoare

Intr-un hol micut a fost improvizata o mini-pestera (atractiva pentru mine si infricosatoare pentru nepoata mea- dezinteresata si de speologie). 

minipestera

Am trecut rapid si de expozitia de pasari si mamifere din Delta, care este in prezent cam saracuta pentru ca muzeul isi va schimba locatia si au fost mutate majoritatea exponatelor. Aici ne-a atras atentia doar „vulpea cea  sireata”- cum a numit-o Elia.

Sectorul care a impresionat-o a fost cel al acvariilor cu pesti. De aici am reusit cu greu sa o conving sa mai  iesim. Ihtiologia este asadar domeniul care o fascineaza pe Elia🙂 .  

acvarii

Iata-ne:

eli1

In vara anului 2007, cand am vizitat ultima data muzeul, gazduia o colectie de trofee de vanatoare si o colectie de oua.

muzeul-deltei-dunarii1

Vizitele la Muzeul Deltei Dunarii  mi se par foarte relaxante. Prins in lumea fascinanta a vietuitoarelor salbatice, a pestilor jucausi si haios colorati, parca te simti iar copil.

Muzeul a fost inaugurat in mai 1950, cladirea fiind declarata monument de arhitectura.  

Un răspuns la muzeul deltei dunarii tulcea

  1. daniela spune:

    in prezent desfiintat, exponatele de aici pot fi vazute la Centrul Ecoturistic Delta Dunarii, str. 14 noiembrie nr. 1 (vezi articolul special dedicat acestui muzeu)

Lasă un răspuns

