mofturici-bucatarici

De cateva zile nu-mi mai vine sa mananc nimic. Ba e mancarea grasa, ba sarata, ba prea uscata, ba prea coapta. Asa ca mama, satula de mofturile mele, m-a lasat fara mancare si a venit tarziu acasa. Mi-a promis asta de ieri, dar n-am crezut-o! Ok. Am ajuns acasa… Eu in bucatarie????

Evident ca imi facusem planul de ieri. Ceva simplu de tot, fara prajeli si fara grasimi. 

Paste cu legume. M-am apucat sa fierb pastele si legumele. Intre timp a venit si mama cu gratar de porc si salata (ii era teama ca nu voi gati nimic si si-a facut gratar la sora mea). Asa ca am pus in minunatul meu bol de sticla un patut de paste, un strat de legume si fasii de gratar. Am batut doua oua si le-am pus deasupra. Apoi am asezat felii subtiri de cascaval. Am tinut bolul in cuptorul cu microunde 8 minute, cat am spalat vasele.

paste-title

Desert am facut tarta de mere (reteta e gasita pe blogul Mirelei- n-o cunosc, dar are retete si idei minunate).

Am pus 5 linguri de zahar la caramelizat, pe foc mic, timp in care am decojit 2 mere si le-am taiat feliute subtiri. Dupa ce s-a caramelizat zaharul am rotit vasul pentru a se unge si peretii acestuia cu caramel, dupa care am asezat feliutele de mere pe straturi ordonate. Peste mere am pus cateva lingurite de unt colo si colo. Separat, am batut doua oua in care am adaugat pe rand, amestecad cu mixerul: un praf de sare, 1 pliculet de zahar vanilat, 1 varf de cutit de praf de copt si 2 linguri de faina.  Aluatul l-am turnat peste mere. Mirela spune ca a pudrat inainte merele cu scortisoara. Mie nu-mi prea place scortisoara. Am lasat bolul in cuptorul cu microunde 10 minute. Nu are nevoie de mult timp, numai ca eu am cuptorul cu microunde pe mediu nu pe hight. Extrasfat: Nu carameliza prea tare zaharul. Mie mi-a iesit un pic cam maroniu, dar bun la gust.

tarta-tile

A iesit delicios, asa mi-a spus mama care de 2 ore nu-si mai revine din soc „vai, copilul meu harnic!”, „vai, fata mea mi-a facut mancare, harnicuta”. Cred ca e totusi o forma de manipulare, sa mai gatesc si alta data. Poate… Peste 2 luni.

 

Adaug inca o poza, cu tarta de a doua zi. Experienta isi spune cuvantul. E deja mult mai bine…

tarta-mere

One Response to mofturici-bucatarici

  1. iulia spune:

    =))) harnicuta… bubulinaaa gospodinaaa =)) super bn arata deci am sa fac si eu…dar cand am sa am timp 😀

Lasă un răspuns

