dragobetele saruta fetele

24 februarie- spectacol la Teatrul Jean Bart de muzica si dansuri populare, pentru a sarbatori Dragobetele in stil romanesc.

Teatrul a gazduit si expozitia de fotografie a lui Ionut Ivanov. Minunata colectie. Dintr-un scurt dialog pe care l-am purtat si fotografiile prezentate am observat ca Ionut este fascinat de civilizatia mayasa si natura. Va prezint afisul:

afis-tile

Cateva fotografii pentru a va demonstra ca omul asta chiar isi valorifica pasiunile. Felicitari Ionut!

expozitie5-tile

Se pare ca muzica si dansul popular atrage publicul care a umplut sala (aceeasi constatare am facut-o si in decembrie),  spre deosebire de piesele de teatru cand sala este ocupata un sfert.

dsc04015-tile

Spectacolul a debutat cu un concurs – intre licee – de intrebari si raspunsuri legate de sarbatoarea de Dragobete. S-a detasat clar Colegiul „Spiru C. Haret” si ma mandresc cu asta, si eu fiind invatacel al colegiului (cu  multi ani in urma…). Iata premiile, grupele si castigatoarele concursului (am postat poza mai mare sa se vada scrisul):

premiile-tile

dsc03972-tile1

Dansurile dobrogene au fost superbe, antrenante, mai ca nu ne stateau nici noua picioarele locului.

dansuri-title

Orchestra „Baladele Deltei” este minunata. Trebuie sa muncesti enorm ca sa te apropii de perfectiune iar acesti oameni demonstreaza ca este posibil:

baladele-tile

Dansul care imi place mie cel mai mult, Calusarii. M-am chinuit sa fac pozele astea pentru ca baietii se misca atat de repede, ca aparatul meu nu le facea fata: 

calusari10-tile

Costumele lor sunt adevarate opere de arta:

dsc04090-tile

Dansuri, dansuri, dansuri:

calusari-tile

Un dans minunat a fost cel cu betele, dar ma supara ca i-am uitat numele.

Despre costumele fetelor ce sa mai vorbim? As putea arata ca exemplu pentru cine are de cusut costume nationale o poza in care fotele se observa foarte bine (aviz pentru draga mea colega Angi: ia modelul!)

ansamblu5-tile

La asa prezentare, Baladele au si o coregrafie minunata. Iata cateva fotografii dintr-o scena cu Pacala:

pacala-tile

Daca va intrebati de ce majoritatea pozelor sunt cu acelasi dansator, sa stiti ca mi-a fost coleg de clasa in gimnaziu. Noroc ca s-a infiintat tetrul, sa-mi mai revad si eu colegii! 

Invitat la acest spectacol a fost si Alexandru Jula care ne-a incantat cu ceva cantece din perioada preconceptiei noastre. A avut succes. A scos liceenii la dans si a cantat in aplauzele publicului. Simpatic. 

dsc04012-tile2

A mai cantat o domnisoara, cantecele Laurei Stoica. O voce deosebita, va participa la festivalul de la Mamaia.

dsc04045-tile 

Si cateva de recapitulare🙂, ca nu ma pot abtine

recapitulare

Am uitat sa va spun ca la intrare in sala am primit martisoare de Dragobete, facute probabil de copii.

simbol-dragobete

Cam atat ca va retin cu articolul mai mult decat a durat spectacolul.

6 răspunsuri la dragobetele saruta fetele

  1. angik spune:

    super….asta da sarbatoare….relaxare …

  2. lili spune:

    superb………………

  3. angik spune:

    apropo de costum …ai sa vii la mine sa-ti dau modelul sa faci”ixulete”…sau la coleguta mea care m-a scos din „necaz”, ea a facut ce a fost mai greu.pe aceasta cale tin sa-i multumesc . V-a citi sigur.

  4. iulia spune:

    frumos…:D

  5. daniela spune:

    COMPLETARE TEXT: dansul cu betele se numeste „tocanele”, mi-am intrebat colega

  6. noni spune:

    foarte frumos sa prezentat o parte din perfectiunea la care sa ajuns cei de la baladele!cu foarte multa munca binenteles.dar si cu multe scrificii,o parte din cei de acolo isi duc traiul zilnic in conditii mizere de viata!asta e tara in care nu stim sa avem grije de adevaratele valorii!

Lasă un răspuns

