centrul muzeal eco-turistic delta-dunarii

Cel mai mare muzeu din Romania, la noi „acasa”, la Tulcea. Program: zilnic 8-18, ultima intrare 17.30; luni: inchis. Pretul biletului este de 10 lei, taxa foto 20 lei. Scuze pentru cei care vor sa filmeze, nu m-am uitat cat este taxa. Dupa parerea mea, vizitarea muzeului iti ia cam 2-3 ore. Odata intrat in „lumea” Deltei si printre acvariile cu pesti din Dunare, Marea Neagra dar si pesti exotici te rupi de realitate.  Constructie moderna, muzeul are trei nivele cel mai atractiv fiind demisolul,  unde se afla bazinele cu pesti.

O poza de la intrarea in muzeu:

0

La parter, adica la intrarea in muzeu poti urmari:

  • un documentar despre Dobrogea unde descoperi locuri numai bune de vizitat in weekenduri:)
  • prezentari de la geneza Deltei Dunarii si pana in prezent: panouri cu informatii, fotografii, harti, diorame ce reconstituie flora si fauna Deltei

1

21

La etaj poti vedea:

  • minigradina botanica
  • diorame
  • prezentare de obiecte folosite de catre localnicii deltei la pescuit
  • sala de joaca pentru copii
  • sala de conferinte 
  • cofetarie sau bar  (in lucru)

3

4

5

De la parter si de la etaj ai o minunata priveliste spre cel mai mare bazin de pesti:

7

Si in sfarsit, coboram cu mari emotii spre demisol:

8

Eu am fost atat de uimita la inceput, ca am ramas in fata primului acvariu si abia m-am dezlipit de el, la insistentele iubitului meu  care mi-a explicat ca mai sunt si altele de vazut si daca tin neaparat, il mai privim pe acesta la intoarcere🙂.

9

Acvariul este cilindric si are un tub in mijloc in care te poti strecura pentru a privi pestii dinspre interior. O idee fascinanta. Sa stai langa un rechin… 

10

Urmeaza cateva culoare cu acvarii imense. Ce pot spune? Senzatia este coplesitoare. Doar in filme am vazut asa ceva. Acvarii mai mari ca mine. Minunat. 

11

Tavanul muzeului este decorat cu plase de pescuit.

121

Intram apoi intr-un tunel pe sub cel mai  mare bazin, cu sturioni. La inceputul articolului v-am prezentat o poza cu vedere de sus a acestui bazin (privit de sus are forma de inima). 

13

Si acum sa privim dinspre tunel inspre etaj:

15

Tunelul fiind din sticla, pe deasupra capului tau innoata sturioni. Unul mai curios s-a lipit ca si mine de geam. Probabil ca pentru pesti noi suntem exponatele de muzeu:).

6

Exista pe culoar o usa micuta unde intri intr-o jumatate de cilindru si poti face poze ca si cum esti si tu in bazin. Iata-ma pe mine, la brat cu sturionul: 

14

Alte acvarii

16

Alti pesti minunati

17

Si un ochios cam uratel- iubitul meu a fost tare impresionat de el, cica i-au iesit ochii din orbite cat s-a uitat dupa mine sa-i fac si lui poza. Asa ca nu ma rabda inima, trebuie sa vi-l arat. Sa nu radeti de el, ca e timid.

18

Exotic:

19

Fotografii sau vederi?

20

211

22

Un peste cu evantai:

23

Si un arici lipit pe geam

24

Alte poze din recif:

25

Si acum, atentie! Iubitul meu si-a ales un acvariu si mi-a facut o poza:

27

Hm, sa fie doar o coincidenta? :) 🙂

Va recomand sa vizitati acest muzeu, este extraordinar. Am inteles ca pe perioada sezonului pretul biletului va creste la 15 lei.

Vizionare placuta si capturi foto impresionante!

7 răspunsuri la centrul muzeal eco-turistic delta-dunarii

  1. razvan spune:

    m-ai convins. ai prezentat punct cu punct si mi-ai creat impresia ca sunt acolo. ai si un umor…

  2. vasi spune:

    nu pot sa mi inchipui k avem asa ceva in orasul nostru…merita vazut…si revazut …sunt asa de dragalasi cei mici …si asa de interesanti cei mari… pestii se intelege -nu vizitatorii …..

  3. iulia spune:

    pe mine m-a impresionat steaua dar si ochiosul e taare=)) spoi si-au revenit ochii dupa poza si arata si el a peste nu?:))super frumos muzeul trebuia sa ma duc si eu la suceava la unul la fel dar…nu am mai ajuns…:( data viitoare sigur:D

  4. omuldinumbra spune:

    Foarte tare ….foarte , foarte tare esti;)/ Tu ma faci sa mi doresc sa mai mergem o data:)

  5. lili spune:

    Mda singurul loc pe care nu l-am vizitat a fost compartimentul amenajat ptr. cei mici dar acum constat ca si el este superb…..vor avea turistii unde sa priveasca frumusetea DELTEI si nu numai……

  6. daniela spune:

    SCHIMBARI:
    PROGRAM MAI-SEPTEMBRIE: 10.00-20.00, ULTIMA INTRARE 19.00.LUNI INCHIS. PRET BILET ADULTI-15 LEI, COPII STUDENTI- 5 LEI, FOTO- 20 LEI, FILMARI- 40 LEI. PLIANT 1 LEU. EXISTA SI UN MAGAZIN DE SUVENIRURI, PENTRU CEI INTERESATI.

  7. Nu cred că mă plictisesc niciodată să privesc peştii, mai ales pe cei de la secţiunea tropicală a muzeului.Recunosc, preferatele mele sunt „scorpiile” (peştii evantai), deşi sunt nişte peşti veninoşi şi relativ periculoşi (mai ales atunci când trebuie curăţate acvariile).

    Începând de vara aceasta, la muzeu există şi posibilitatea de a face scufundări (cu echipament de scafandru) în bazinul mare, cu sturioni (bineînţeles, contra-cost).Experienţa (după părerea mea) este incredibilă şi, bineînţeles, sigură (pentru că eşti insoţit în permanenţă de un scafandru experimentat).

Lasă un răspuns

