placinta marmorata de spanac

Ceva simplu si delicios. O placinta delicioasa, adaptata dupa o reteta din „Libertatea pentru femei”. Reteta originala se numeste „chec marmorat din spanac”, insa eu nu am folosit forme de chec, ci o tava de placinta. Am mai schimbat pe ici pe colo gramajul ingredientelor si am mai adaugat cate ceva.

spanac2

Am folosit: crutoane de paine (cam o franzela), 1 kg spanac, 3 oua, o smantana, o cana de lapte, 300 g sunculita afumata, pesmet, sare, busuioc, 2 catei de usturoi.

Am spalat bine spanacul si l-am oparit, apoi l-am pus la scurs si l-am lasat sa se raceasca.

Crutoanele le-am facut bucatele destul de marisoare, 1-2 cm, intr-un vas foarte mare.

Separat am amestecat smantana, lapte, sare. Aceasta pasta am turnat-o peste crutoane si le-am lasat la inmuiat cat timp m-am ocupat de celelalte ingrediente.

Am taiat sunculita cubulete mici.

Am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma  si le-am turnat peste crutoane. Am adaugat spanacul taiat fasii mari si sunculita.

Am terminat de amestecat toate ingredientele si am lasat compozitia deoparte.

Intre timp am uns tava de la aragaz cu grasime si am tapetat-o cu pesmet. Compozitia „odihnita” am asezat-o in tava si am indesat-o bine. Am lasat-o la cuptor cam jumatate de ora, la foc rapid.

In acest timp am batut galbenusurile cu putin lapte si condimente. Usturoiul l-am batut fin si l-am amestecat in galbenusuri. (Multa bataie la mine in bucatarie, asta zic si eu mancare antistres, nimic nu scapa nebumbacit!).

Galbenusurile le-am turnat peste compozitia de la cuptor inainte cu 5 minute de a stinge focul. Am stins aragazul si am mai lasat tava in cuptor cateva minute.

Nu arata ca in revista, dar merita laudata, nu? De gustoasa e foarte gustoasa.

Pofta buna!

2 răspunsuri la placinta marmorata de spanac

  1. omuldin umbra spune:

    As vrea sa o gust….ca mi-ai facut pofta buna!

  2. vasi spune:

    si eu as vrea sa o gust dar…exista un dar de cele mai multe ori…dupa paste promit sa fac si eu si o sa ma satur de gustat…daca mai ramane …va invit si pe voi..daca nu va poftesc sa va pregatiti singuri…si sa gustati din plin cum o sa fac si eu….

Lasă un răspuns

