1 mai muncitoresc?!?slava rusa-manastirea uspenia

De 1 mai tot romanul se simte „dator” sa iasa la un gratar. Padurile din apropiere sunt pline de familii iesite la iarba verde, de galagie si fum. Daca alegi Bididia, Somova, Dunarea Veche, aceeasi poveste. Ati crede ca mai departe e mai bine? Padurea din Babadag este de fiecare data foarte aglomerata cu aceasta ocazie. La popasul 2 Iepurasi, la iesire din Babadag, parcarea devine neincapatoare:

popas

Inainte de popas, pe dreapta, se face un drum prin padure catre Slava Rusa. Este asfaltat, dar arata ca dupa bombardament. La cativa metri in fata, soseaua intra prin mijlocul padurii.

padurea

O padure superba, de un verde viu, cu multe poienite la sosea, ierburi si flori.

padurea-de-la-slava

Sa nu-ti inchipui ca aici nu e puzderie de lume, dar poti gasi si cate un loc mai retras. O poienita pentru familia ta. Daca ti-ai asezat „tabara”, incepe distractia. Mult fum, mici, peste si pui, normal, ca doar iti faci provizii si pentru acasa, cand iti va fi iar foame.

gratar

Ce m-a impresionat a fost ca la plecare, in padure nu domnea mizeria. Fiecare si-a adunat gunoiul, iar padurea a ramas la fel de frumoasa. Sincer nu ma asteptam.

padurea-la-slava

Dupa o masa copioasa…o plimbare pica foarte bine. Asa ca recomand sa pleci spre Slava Rusa si Slava Cercheza. Sate bogate, case ingrijite si un peisaj foarte atragator. Dealuri impadurite cum n-am mai vazut de mult. Padure deasa si atat de verde, un atistress pe cinste. Intre cele doua sate, pe stanga, se face un drum de pamant, lung de 4 km catre Manastirea Uspenia. Pai dupa atata distractie, ar fi bine sa multumesti divinitatii, nu? Asa ca recomand sa nu ratezi o excursie cat de scurta la manastire.

manastirea-uspenia

Noi interiorul nu l-am putut vizita. Vechea poveste: calugarul care avea cheia era plecat la Bucuresti. Chiar si asa, excursia a fost un succes. Un 1 mai de care imi voi aminti cu drag.

2 răspunsuri la 1 mai muncitoresc?!?slava rusa-manastirea uspenia

  1. vasi spune:

    imi place foarte mult peisajul …..gratarul plin ….traiasca 1 mai…..eu am sarbatorit prin munca fiind generatia veche suntem obisnuiti cu asa ceva …dar k exista un dar…am mancat gaina de casa rasol cu mujdei din usturoi verde..si am baut vin cu pelin verde ..exact cum se obisnuis pe vremurile de demult apuse…ne-am amintit cum toata lumea astepta ziua de 1 mai sa se scota pe piata vin ”pelin” si ceva pasta de mici k altfel nu gaseai nimic..pana la 23 august alta sarbatoare MARE asteptata de clasa muncitoare….v am plictisit dar sa fie spre stiinta pt tineret mandria tarii….

  2. iulia_bluekitty spune:

    ma bucur ca au lasat curat in urma lor oamenii… si eu am fost la gratar si nu am fost la fel de multumita ca tine de locul unde stateam pt ca inaintea noastra cei care au fost nu au strans,,,,😦 dar a fost bine in rest… de ce 1 mai muncitoresc daca toata lumea leneveste?si nu e 1 mai lenes?:))😛

Lasă un răspuns

