lacul sfanta ana

De la Targul Secuiesc am mers catre Lacul Sfanta Ana prin Baile Tusnad si ne-am intors prin Balvanyos. Soseaua este foarte buna, cu exceptia portiunii care te duce spre lac (aprox 20 km) care arata ca dupa bombardament. Peisajele minunate iti mai atenueaza nervii provocati de abisurile din asfalt. O intrebare ma macina totusi: cum de toate drumurile care duc spre renumite obiective turistice din Romania sunt atat de proaste?In sfarsit, sa trecem la subiecte placute.

Drum cu serpentine si brazi semeti pana la Baile Tusnad:

spre lac

imagini de pe drum

Am facut un popas prin serpentine, astfel ca am putut admira in voie vegetatia bogata

spre lac1

Am gasit si zmeurica, dar nerabdarea nu mi-a permis sa adun prea multa.

zmeurica

Pofta de zmeura si afine ti-o satisfaci in Baile Tusnad, cu 2 pana la 5 lei paharul, asa ca nu pierde timpul culegand, mergi la colindat!

zmeurica1

Intrarea spre lac te costa 10 lei/masina. Intrucat era foarte aglomerat, nu ne-a permis sa coboram cu masina pana la parcarea lacului, ci doar pana la camping, astfel ca am platit 5 lei si am mers pe jos 2,5 km.

parcare

Ati zambit da? 2,5 km pe jos!!! De obicei mie imi plac plimbarile, dar la ora 14, cand soarele te topeste, e un calvar sa mergi pe soseaua incinsa. Asa ca am scurtat drumul prin padure. Cam alunecos, dar n-am avut niciun incident neplacut

pe jos

Pe lac…nebunie: multa lume, galagie, cearsafuri unul langa altul, colace si mingi de toate felurile, costume de baie de toate culorile, gratare, navete de bere, lazi frigorifice cu mititei. Fiecare face ce-l duce capul. Daca vrei sa te bronzezi, ramai pe partea lacului unde este amenajata o miniplaja. Daca vrei sa fii „la padure”, mergi pe partea opusa a lacului, mai salbatica.

lac

lac2

Evident ca eu am incarcat un card de 2 gb cu poze si acum nu ma pot abtine sa nu le postez:

lac3

Vegetatie diversa

lac4

verdeata

verdeata pe l;ac

Eu am ales o plimbare in jurul lacului. Oricum nu-mi place in mod deosebit sa ma balacesc, dar dupa imaginea de mai jos, chiar ca n-am mai vrut sa intru in apa:

lipitoare

Traseul in jurul lacului este marcat cu bulina rosie, dar nu te speria, n-ai cum sa te ratacesti.

marcaj1

sf ana

relax

pe lac

imprejur

Extra-pont:

Daca nu vrei sa patesti ca mine, gaseste solutii contra piscaturilor de insecte (off, spirt, pantaloni mai lungi, cuburi de gheata, vezi tu).

intepaturi

Si inca ceva, ia-ti la tine sticla cu apa, chiar daca ti-e lene sa o cari. In apropierea lacului nu gasesti niciun magazin. Privelistea e minunata, asa ca vei intarzia ceva ore pe mal, timp in care nu vrei sa te deshidratezi, nu?

2 răspunsuri la lacul sfanta ana

  1. claudia spune:

    foarte frumos……mai putin partea cu piscaturile

  2. daniela spune:

    mi-au trecut, dar am ramas cu sechele

Lasă un răspuns

