deleni-sf andrei-dervent-oltina

Traseul  Manastirea Deleni -Manastirea Sf. Andrei -Manastirea Dervent il voi face cu placere de fiecare data cand voi avea ocazia. Am mai fost si prin martie, tot anul acesta. Atunci am intrat si la Bisericutele rupestre de la Basarabi, Monumentul si Cetatea Adamclisi. De data asta am vizitat doar manastirile din zona.

La Manastirea Deleni am poposit doar pentru scurt timp. O discutie cu preotul de aici ne-a pus pe ganduri. Si vorba parintelui, am plecat de la manastire „mai smintiti” decat am venit. Am un mare respect pentru parintele de aici, dar uneori mi se pare atat de dur…

1 deleni

Invazie de lacuste la Deleni:

2 lacusta

De la Deleni am plecat spre Ion Corvin, unde am vizitat Manastirea Sf. Andrei, care se fla la cativa km de localitate:

3 sf andrei

Pe inserate ne-am intors in Ion Corvin sa ne cazam la Popas Vivi. Aici e bine sa suni inainte, sa-ti faci rezervare. Nr il gasesti pe net. Daca doamna nu este acolo, singurul loc de unde poti suna este pe terasa, in corzile de flori (numai acolo este semnal). Camera costa tot 70 lei, ca in primavara si merita toti banii. Dotarile si primirea sunt excelente. Cafeaua este delicioasa, iar paznicul de la Petromidia (din apropiere) te asigura ca iti pazeste masina toata noaptea. Apropo de Peco, fa-ti plinul la masina de undeva pana sa ajungi in aceste locuri. Pe aici multe statii am vazut ca sunt inchise. Inclusiv cea din  Ion Corvin este inchisa, paznicul are grija doar de utilaje.

Iata cateva poze de la Popas Vivi:

popas

4 popas vivi

In zona nu mai ai posibilitati de cazare, doar la rulota sau cort-daca esti pregatit.

RUSINICA: In satul Negureni, putin mai departe  de Ion Corvin mai este o „pensiune”. Am pus ghilimele pentru ca interiorul arata JALNIC. O camera batraneasca unde miroase a mucegai cu naftalina, cu toale pe jos, fara apa calda, un grup sanitar ruginit si mizer, fara dus- faci baie la lighean. Mai costa si 50 lei camera!!! Nu am nicio poza de acolo si nici n-as posta vreuna, pentru ca mi-as strica imaginea blogului.

Dis de dimineata am plecat spre Dervent.

12 biserica

Curtea plina de flori si arbusti

6arbust

2 poze cu interiorul bisericii. Icoana din imaginea de mai jos este facatoare de minuni, icoana pe sub care trebuie sa treci. In spatele ei exista o icoana despre care se spune ca va oxida complet cand va fi sfarsitul lumii. Un prieten mi-a spus ca atunci cand a vizitat manastirea pentru prima data, icoana era oxidata cam 1 cm. In decurs de cativa ani a oxidat jumatate. Sincer eu nu am fost atenta sa vad cat a oxidat pana in prezent.

14 ionterior

O coliva minunata

5coliva

Si un decor de cactusi minunat in curtea manastirii:

7 cactusi

Masina proaspat achizitionata se sfinteste in parcarea din fata manastirii:

11 sfintire

RUSINICA: In fata manastirii exista foarte multi cersetori. Daca ar fi doar atat nu ne-am supara, dar sunt foarte insistenti si unii chiar agresivi, se imping in tine. Este foarte neplacut. Mai ales cand stai cu portierele deschise ca sa sfintesti masina si ti-e teama sa pleci de langa ea sa asculti slujba pe care o face preotul pentru sfintire sau sa-ti faci si tu ca tot crestinul o cruce. Este un obicei al locului dupa cum am observat sa fii agresat de cersetori. Acelasi lucru mi s-a intamplat si in Oltina, desi acolo fenomenul este  mai redus decat la portile vestitei manastiri. (A nu se intelege ca aduc o critica fetelor bisericesti! Mie persoanal Manastirea Dervent imi place nespus de mult).

De la Dervent am plecat spre Oltina. Nu am nimerit castrul roman dar am surprins cateva imagini dragute. Interesanta este o fantana aflata exact in mijlocul drumului, la care localnicii n-au vrut sa renunte atunci cand s-a asfaltat. Pentru timpurile noastre este foarte haios sa te trezesti cu o fantana in mijlocul soselei, te deruteaza cateva secunde. Din pacate, pana m-am dezmeticit, n-am apucat sa o fotografiez. In rest, in Oltina e  mult praf, manele si muzica lautareasca la maxim, cersetori (cam ce nu-mi place mie…).

8 oltina

Plecati de la galagioasa pensiune, am oprit la Strunga, unde exista un schit, Schitul Strunga, in constructie.

9 schitul strunga

De aici am coborat la Lacul Oltina (?) cred. N-am putut ajunge pe marginea lacului deoarece era noroi. De altfel, in drum am intalnit o turma de cornute (spun asa ca sa evit noroi-oi) si am presupus ca urma sa ne intalnim cu un…caine, asa ca am renuntat la plimbarea de pe lac. La 40 grade Celsius bietele animale abia mai mergeau. Probabil si cainele a fost doborat de caldura, ca nici macar nu ne-a latrat.

10 spre lacul oltina

De la Strunga am plecat spre casa. Am mai oprit la Popas Cristi Tasaul, pentru ca ni s-a facut fomica. Ciorba de burta este foarte buna aici, dar gusta usturoiul inainte sa-l pui, pentru ca este amestecat cu otet si posibil sa-ti faci ciorba prea acra!

1popas

9 Responses to deleni-sf andrei-dervent-oltina

  1. iulia spune:

    … imi plac mult ultimele 2 poze.. si forile de cactus… 😀 de oi nu mai zic nimic… le era cald 😛 =))

  2. Petru Istrate spune:

    Draga Daniela,

    Am fost si eu la Dervent.Mi-a placut, parca eram in Grecia !
    Dar vreau sa te intreb de Rezervatia Dealul Bujorului. Cand infloresc exact bujorii ? Tu ai facut poze exceptionale. Ma intereseaza daca ai vazut si arbori, stejari vechi, aproape uscati, daca ai ceva fotografii ..

    Cu prietenie,

    Petru

  3. daniela spune:

    Domnule Petru, bujorii infloresc in luna mai, am postat cateva fotografii in articolul „in poiana cu bujori”:
    https://daniellaungureanu.wordpress.com/2009/05/17/in-poiana-cu-bujori/
    Stejari seculari si copaci aproape uscati nu am din zona Dealul Bujorului, insa am vazut la Letea, la Manastirea dintr-un Lemn din Oltenia si prin Delta Dunarii.

  4. cosmin spune:

    tare poza,imi plce mult lacustele

  5. cosmin spune:

    tare poza cu lacusta,imi plce mult lacustele

  6. Petru Istrate spune:

    Frumos. Dobrogea pare din alta tara. Interesant de vazut padurile de langa Dunare si cele din coltul de SW. O sa merg acolo in mai !

  7. Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

Lasă un răspuns

