techirghiol

Mi-a placut foarte mult la Techirghiol. Nu e cine stie ce statiune, cu agitatie sau noutati apetisante. E linistita, relaxanta, destul de curata, e…cum sa spun? Mai batraneasca. Intrarea la piscina de namol este 7 lei. Eu nu m-am „innamolit”, dar plimbarea prin parc, in jurul lacului si la Manastirea Techirghiol mi-a reincarcat bateriile.

Am ajuns in Techirghiol dupa o ploaieeeee…Norii inca se aflau pe cer, asa ca primele poze au fost destul de intunecate

DSC07892-tile

Dupa ploaie evident ca au iesit si melcii la plimbare si poate nu credeti, dar erau destui de vioi (fata de restul statiuni- ori eram eu prea obosita :))

Statuia lui Techir si magarul legendar te intampina in centrul statiunii. Dupa cateva bai in ghiol se pare ca magarul are putere sa te tina in spate, cat  faci o poza, sa ai amintire din statiune. Stiti legenda, nu? Techir si batranul magar, s-au oprit la ghiol (ghiol=lac) sa se racoreasca si s-au murdarit de namol pe picioare. Dupa ce s-a uscat, Techir a observat ca namolul le-a ameliorat durerile articulare.

DSC07906-tile

O poza care imi aminteste de vederile de altadata, dinacelea de care  trimiteam prietenelor cand eram mica.

DSC07965-tile

Plaja este inchisa, intrarea e cu plata

DSC08005-tile

Lacul este pitoresc si simteam ca nu ma mai satur sa-l privesc/fotografiez:

DSC07966-tile

Am primit si o lectie despre mici crustacee care traiesc in lac si dau proprietatile acestuia. Sunt minuscule (cam jumatate de centimetru) si innoata la suprafata, ca planctonul, hrana delicioasa pentru pestii de acvariu. Se numesc „Artemia” si ele fac lacul atat de renumit.

artemia

Am inteles ca in prezent, datorita probabil poluarii, culturile de artemia sunt mult mai mici, de aceea nici namolul nu mai are aceleasi proprietati ca in trecut.

DSC07987-tile

DSC07902-tile

DSC07899-tile

Manastirea „Sf Maria”-Techirghiol este un lacas micut care te va incanta. Coloanele si arcadele construite in stil brancovenesc sunt impresionante si ofera parca o nota de intimitate.

DSC07916-tile

Statuia in bronz a Sfantului Pantelimon, realizata de Ion Jalea, este simbol al vindecarilor miraculoase (Sf Pantelimon era un medic renumit pentru harul sau de a trata boli considerate a fi fara leac).  E lesne de inteles legatura acestei statui cu baza de tratament balnear a manastirii. Oamenii obisnuiesc sa isi puna o dorinta si sa incerce sa lipeasca un banut pe placuta statuii. Daca banutul se prinde de placuta, inseamna ca dorinta se va implini. Va spun eu pana la sfarsitul anului daca e adevarat sau nu, pentru ca banutul meu s-a lipit.

pantelimon

baza

Bisericuta manastirii este construita din lemn negru. Este foarte micuta, cu o pictura interioara foarte veche. Inconjurata de o „sfoara” sculptata in lemn, este parca aparata de toate relele (vezi braul de lemn de pe peretii exteriori). Intr-un colt sunt sculptate chipul unei maicute si al unui calugar, despartite de o cruce. Elemente florale si geometrice te intampina pe coloanele de la intrarea in biserica. Edificiul este asezat pe un postament de piatra de Techirghiol. Frumos contrast intre piedestalul de piatra, solid si bisericuta fragila de lemn.

DSC07945-tile

Prin gradinile manastirii:

DSC07929-tile

DSC07955-tile

Cativa stropi rapizi de vara:

DSC07985-tile

Poze de prin statiune

DSC08024-tile

DSC07904-tile

La sfarsitul plimbarii si al zilei, pe langa farul de pe lac a iesit si curcubeul- greu de surprins cu un aparat foto de amator…

DSC08000-tile

Ceva ceva parca se vede daca marim contrastul

curcubeu

4 răspunsuri la techirghiol

  1. vasi spune:

    minunat…si cand ma gandesc eu bine k am trecut prin aceasta statiune si nici nu am oprit…k nu mi inchipuiam k pot gasi ceva frumos in acest loc deja invechit… dupa ideea mea…imi pare rau..regeret k nu cred k mai ajung repede pe acolo…

  2. vali spune:

    eu iubesc aceasta statiune si de acea am hotarat sa ma mut aici

  3. vali spune:

    PS
    superbe pozele..!

Lasă un răspuns

