histria

Cetatea Histria a fost ridicata la mijlocul secolului al VII-lea i.C, pe malul lacului Sinoe. In prezent se pot vizita muzeul si ruinele cetatii.

Imagini de la Muzeul Histria:

8

Nu mai tin minte cat costa biletul (in jur de 10 lei), dar fotografiatul este gratis.

muzeuhistria

Va mai amintiti imaginile din manualele de istorie? Cateva dintre ele retin foarte bine ca sunt de aici, spre exemplu fragmentul pictat si vasul de sub el.

In general in muzeu poti vedea exponate de arhitectura greaca, romana si bizantina: amfore, vase de ceramica, opaite, podoabe, inscriptii, capiteluri, basoreliefuri, apeducte, rasnite, vase pentru incineratie.

De la muzeu, intri in incinta cetatii unde poti vizita Poarta Mare, Piata Mare, Basilica cu pilastri, Turnul Mare, Basilica Rhemaxos, Cartierul comercial, Termele, Poarta Mica, Basilica Episcopala (etc…)

2 cetatea

Sa fii atent la serpi si soparle

1 histria

3soparla

Plimba-te putin si pe malul lacului, e foarte frumos

5razelm

Zona sacra (n-am inteles care dintre basilici este aceasta):

4 zonasacra

Ramasite ale unui vas in care se depozitau cu multi ani inainte alimente:

5oala

Multi melci la Histria

2melci

Termele romane. Sunt vizibile fragmente ale unor apeducte:

7thermele

Privire pe alee:

6

Si un popas pe malul lacului in drum spre casa, ca mi s-a facut o foameeee…

9

10

2 răspunsuri la histria

  1. iulia spune:

    mie una nu-mi place istorie deloc dar … nu am ce comenta e frumos…si mi-ar place sa le vad si eu

  2. eduard spune:

    Nu am mai fost de mult la Histria! De fapt prima și singura data când am vizitat cetatea a fost în 1984 … când m-a făcut pionier :D! Poate reușesc sa ajung cât de curând … mai ales ca e atât de aproape! Oricum, e frumos … și palpitant … mai ales cu șerpii și șopârlele :D! Iar fotografiile sunt foarte reușite! Bravo.

Lasă un răspuns

