onesti

Oneşti este locul copilăriei mele, de aceea îl vizitez mereu cu emoţie. Îmi aminteşte de dragostea bunicilor. Aici am primit primele lecţii de călătorie, când aveam doar câţiva anişori şi mă ţineam după bunicu pe dealuri la cules de flori medicinale.Este un oraş liniştit, foarte curat, cu multă verdeaţă.

Râurile Caşin şi Trotuş dau un farmec aparte orăşelului pierdut printre dealuri. Înainte malurile râurilor nu îţi ofereau o privelişte prea plăcută, semănând mai mult cu o groapă de gunoi. În prezent am înţeles că amenda pentru aruncarea gunoaielor sau pentru grătarele joase care ard iarba este de 300 lei (o măsură foarte bună, având în vedere că românii nu înţeleg altfel!). Această restricţie a dat rezultate foarte bune, plimbările pe lângă apă fiind deosebit de plăcute.Parcul din Oneşti este frumos amenajat şi are o vedere plăcută spre Dealul Perchiu, rezervaţie naturală. Deosebit de reuşite sunt cascadele şi apa care traversează parcul, dar şi fântâna arteziană şi lacul cu insuliţe.

Primăria, o clădire nouă, construită pe cel mai înalt punct din Oneşti, este impresionantă.

Pe net citeşti şi de Lacul Belci, ca fiind rezervaţie naturală, numai că Belciul a secat cam de 20 de ani. Pe mine mă duceau părinţii la Belci când eram mică dar nu-mi mai amintesc mare lucru. Era un lac imens, dar la vârsta mea de atunci toate mi se păreau imense…

3 răspunsuri la onesti

  1. daniela spune:

    acest articol este preluat de pe un blog mai vechi. abia imi cumparasem primul meu aparat foto (cred ca se vede, unele poze sunt atat de proaste…).

  2. patty spune:

    Si eu am avut ocazia sa vizitez Onestiul. E atat de frumos, nu e foarte mare dar are ceva special. Desigur fiecare oras e minunat in felul lui, dar pe mine Moldova in general m-a fascinat. Ai mare noroc ca stai in zona, eu am doar rude unde nu ajung prea des.

  3. daniela spune:

    Patty, eu locuiesc in Tulcea. In Onesti am rudele materne, dar vorba ta, le vizitez…foarte rar!

Lasă un răspuns

