da-mi doamne mai multe zile!

De 31 ani imi sarbatoresc onomastica pe 6 ianuarie, de Sfantul Iordan (Dan, Daniela…). Anul acesta numele meu a starnit mari controverse. Pe data de 6 ianuarie o parte a cunoscutilor mi-au urat „la multi ani”, insa altii sustineau ca …”s-a mutat sarbatoarea pe 2 februarie”. Am privit amuzata aceasta afirmatie, dar am trecut cu vederea, gandind ca nu se poate sa ne jucam cu sfintii, le mutam ziua cand avem chef. Eu sunt conservatoare, nu nu si nu! Ziua mea e cert pe 6 ianuarie, asa ca am sarbatorit-o ca atare.

Astazi, evident am primit alte urari de  „la multi ani” . La primele apeluri am crezut ca e o gluma si am raspuns la randul meu „la multi ani”- am cateva cunostinte cu simtul umorului, iar eu le tin hangul. La al doilea apel m-am gandit ca n-am dat in ultimul timp niciun semn de viata si imi  atrag prietenii atentia „la multi ani!= mai traiesti??”. La al treilea apel deja mi s-a parut suspect. Ok! Care-i faza??? Mi-a explicat o colega: „Pai azi e ziua ta!”. Cum mai? E deja octombrie?!? E drept ca n-am simtit cum trece timpul in ultima perioada, dar…sa fi ratat chiar asa mult din an?? Doamne ce-mi face in-ternetul! „A, nu, azi e Sf Iordan”, mi-a replicat ea. Acum chiar sunt incurcata!!! „Ti-am spus ca s-a mutat sarbatoarea! Uita-te in calendar”, a continuat sa-mi explice.

Ei, va dati seama, am ajuns acasa si direct la calendar! M-am uitat la 6 ianuarie (pentru ca nu am schimbat inca pagina). Unde mi-e sarbatoarea? Pe 6 ianuarie e Boboteaza. Si sfantul meu??? Sfantul Mc. Iordan este astazi, pe 2 februarie. Am intrebat-o pe mama cand crede ea ca imi sarbatoresc ziua de nume si mi-a raspuns „pe 6 ianuarie”. „Bine, zic, dar uite, in calendar Sf Iordan este astazi, asa ca e si azi ziua mea!”. „Inseamna ca ai 2 zile”. Eu ma simt onorata ca am…2. Si cu ziua de nastere, 3.

Poate ca la anul se mai inventeaza un Sfant Iordan si prin  iulie, pentru ca cel mai frumos cadou mi se pare o excursie iar luna iulie  e chiar potrivita pentru un astfel de cadou. Nu-i asa ca am un motiv suficient pentru a schimba ziua sfantului? Cu cine trebuie sa negociez?🙂

4 răspunsuri la da-mi doamne mai multe zile!

  1. Liviu spune:

    Să fii mulțumită că nu te cheamă Eminescu… ai fi avut mari șanse să te mai lipești de o sărbătorire…

    Revenind la Iordani, pe 6 ianuarie este Botezul Domnului (Dumnezeiasca Arătare-Teofania) conforma calendarului ortodox; aici despre Sf. Mc. Iordan http://www.ramnic.ro/articole/intampinarea-domnului-sf-mc-iordan-si-gavriil-27567/2010-02-02

  2. info-delta.ro spune:

    La multi ani! Lasa ca nu strica inca o petrecere🙂

  3. noviodunum.ro spune:

    La tine este ca in bancul despre turcul care s-a botezat Ion😀
    La mai multi ani!

  4. Cristi spune:

    Acest blog nu contine imagini despre administrator.
    Macar de ziua lui ar trebui sa beneficiem de cel putin un avatar. Atat timp cat blogul este public…
    La Multi Ani ! Chiar daca in intarziere.

Lasă un răspuns

