manastirea halmyris

La iesire din Murighiol, spre Dunavatu, s-au pus bazele Manastirii Halmyris. Am vizitat locul manastirii pe cand era turnata doar temelia bisericii. Acum s-au ridicat chiliile si s-a amenajat demisolul.

Cand am pasit in curtea manastirii eram putin derutati. Nu stiam cu ce sa incepem vizita, asa ca am asteptat, poate ne vede cineva sa ne indrume. Si ne-a vazut Parintele Iov, Staretul manastirii. Pe mine ma cam intimideaza inaltele fete bisericesti, asa ca parintele a avut de lucru sa ne invete la fiecare pas ce trebuie sa facem. La un moment dat, ni s-a mai dezlegat limba si pe masura ce mai vizitam cate o incapere, ii tot puneam intrebari, dar cu o rabdare de fier parintele ne indruma: „Intai va inchinati si apoi va explic”.

Parintele Iov este genul de om care te atrage cu blandete, cu o gluma,  dar care nu pierde nici ocazia de a te mustra ca n-ai mai trecut pe la biserica. Vorbeste cu pasiune despre viata si faptele Sfintilor Mucenici Epictet si Astion, despre lacasul pe care il conduce si despre activitatea sa.  Venit de pe meleaguri prahovene pentru a implini o sfanta misiune la noi in Dobrogea, parintele se declara a fi „acasa” aici, la Halmyris: „…merg la munte, imi place, il vad si vin repede inapoi. Nimic nu se compara cu linistea de aici, de acasa„…

Biserica urmeaza sa atinga o inaltime de 37 metri si va fi prevazuta cu 5 turle. Ca elemente de noutate: demisolul din piatra (la ora actuala finalizat), turlele bisericii pe spate (nu in fata, asa cum suntem obisnuiti),  portrete ale unor personalitati bisericesti pe peretii exteriori.  Hramul manastirii se sarbatoreste la data de 8 iulie si mi-as dori sa particip si eu anul acesta.

6 răspunsuri la manastirea halmyris

  1. Liviu spune:

    Cum e drumul până acolo ? Anul trecut, când am fost acolo, era catastrofal…

  2. daniela spune:

    e foarte bun, chiar m-am mirat. s-a turnat soseaua la care se lucra de atata timp…

    • Liviu spune:

      În sfârșit… eu când am fost, era un drum de piatră… iar de la un punct, o luai pe camp, prin coclauri ca să ajungi la mânăstire…

  3. infodeltaro spune:

    Si acesta pare un proiect de arhitectura destul de interesant. Inca un obiectiv de vizitat trecut pe lista de anul acesta🙂 Multumesc!

  4. vasi spune:

    Da ….inca un obiectiv de vizitat in apropierea orasului nostru …mi-e cam rusine k nu am ajuns inca acolo…dar promit sa ajung….

  5. nicusor spune:

    un loc sfant pe acest pamant …dragi crestini vizitatil…admiratil..si rugativa doctorilor celor fara de arginti epictet si astion..eu merg la fiecare sfarsit de saptamana si tot nu ma saturat mergand sa ma rog la acesti sfinti..va asteptam pe toti credinciosii acolo…

Lasă un răspuns

