scurt popas la enisala

8 Responses to scurt popas la enisala

  1. noviodunum.ro spune:

    ..ai vorbit cu Liviu si ati mers impreuna 🙂 Vreau sa fac precizarea, ca cetatea nu s-a numit niciodata Heracleea, care este mai mult o legenda preluata de unii istorici prin anii ’60. De aceea si eu incerc sa conving pe multa nume sa ii spunem Enisala (Yeni-Sale), care in traducere inseamna Satul Nou, care este continuare a toponimului Vicu Novus (o inscriptie descoperita in zona vorbeste de o asezare rurala cu acest nume)din perioada romana si care se traduce la fel. Este evident ca toponimul a fost preluat si adaptat de cei care au locuit in zona.

    • daniela spune:

      A fost o intamplare ca eu si Liviu sa ajungem in aceeasi zona, insa posibil ca la ore diferite. Si chiar daca am fi fost la aceeasi ora, am fi trecut unul pe langa altul fara sa ne contactam, deoarece nu ne cunoastem 🙂 . De asta astept eu intalnirea de grup…
      Despre Enisala, ma bucur ca ati facut aceasta precizare. Eu am fost mereu corectata ca nu e cetatea Enisala, ci Heracleea si doar satul se numeste Enisala. Imi vine pe dos sa-i spun Heracleea…Voi rectifica in articol si voi sti ce sa le spun amatorilor de…”corecturi”.

  2. noviodunum.ro spune:

    Daniela, multa lume spune Heracleea, ca asa apare in cateva albume cu Dobrogea din anii ’60. Este interesant ca si localnicii cunosc legeanda cu dealul lui Eracle(asa apare mentionat Dealul Gras pe care se afla cetatea intr-o lucrare de la sfarsitul secolului XIX). Cert este ca un profesor de prin anii ’30, pe baza unei monede Heraclius (610-641) descoperita la cetate, a zis ca este cetatea Heracleea. Apoi ipoteza a fost preluata …

  3. claudiu spune:

    vad asfalt pe drum??

  4. Tiberiu Cazacioc spune:

    super tare, s-a ‘luminat’ un pic accesul…eu am fost in toamna anului trecut, nu am avut probleme sa urc cu masina pana la baza dealului…acum vad ca este super ok…cu asfalt

  5. noviodunum.ro spune:

    Nu este sosea 🙂 este „autostrada” in toata regula. Sincer, pe mine ma deranjeaza acel „gard” cu popice si lanturi.

Lasă un răspuns

