zebil

In Zebil am fost prima data intr-o seara, pe la inceputul lunii martie. O prezentare rapida a satului mi-a starnit curiozitate si m-a ambitionat sa revin pe timpul zilei.

Pe strada principala, multe cladiri sunt construite de Mihail Moruzov (Mihail Moruzov s-a nascut si a copilarit in satul Zebil. Fiu al preotului Nicolae din Zebil, Mihail Moruzov, a reusit sa organizeze in 1917 unul dintre cele mai flexibile servicii secrete din Europa: Serviciul de Informatii al Deltei)- Info-delta.
Centre de recuperare:
Scoala
Parcul Moruzovilor cu o alta cladire deosebita, unde in prezent functioneaza dispensarul si un mic muzeu de arta populara (asa cum reiese din spusele localnicilor):
Biserica
Stadionul
O plimbare pe malul baltii, recomandata de fetele din sat:

16 răspunsuri la zebil

  1. infodeltaro spune:

    Multumim pentru fotografiile din Zebil!

  2. tonnywrk spune:

    exista moruzow si moruzov? am observat intr-o poza de-a ta, ai idee?

    • daniela spune:

      eu stiu de moruzov si m-a mirat ca pe scoala scrie moruzow, sa-l intrebam pe noviodunum.ro🙂 daca am vazut ca ne da informatii utile, acum abuzam de bunavointa sa…

  3. noviodunum.ro spune:

    Acum am observat poza. Nu este un V dublat?

  4. noviodunum.ro spune:

    Intreb si eu … Nu imi dau seama si datorita unghiului din care este facuta fotografia. Daca acest Simion Moruzow este cazac si a ajuns in zona, este posibil ca numele sa fie transcris cu W si asa sa fie inregistrat in acte.

  5. noviodunum.ro spune:

    Nici eu nu stiam de acest cimitir, dar mai sunt si altele asemanatoare despre care nu se stiu multe lucruri.

  6. vasi spune:

    Nu stiam k sunt asa lucruri frumoase in Zebil asa k o alta tema …pt plimbarile de primavara…Multumim k existi si ne mai luminezi si pe noi…

  7. Mira Molnar spune:

    Am copilarit in acest sat si ii cunosc fiecare coltisor. Stiu toate ungherele din acele cladiri mari, intr-una dintre ele chiar am locuit. Cand eram mica satul era splendid, totul arata mai nou. Din pacate acuma arata usor naruit. Dar mereu imi amintesc cu drag de locul acela. Cat am haladuit pe dealuri, cata baie am facut in lac, ce m-am mai dat cu sania……..Toata copilaria mea e acolo si mi-ar placea in viitor sa ma intorc si sa ma ocup de turism, sa fac o pensiune mica si draguta. Pacat ca locul nu este exploatat turistic. Sau este prea putin. Mi-au placut pozele, mai ales pt ca mi-au starnit amintirile din copilarie. Multumesc

  8. NICUDM spune:

    AICI SA NASCUT TATAL MEU SI TOT AICI MIAM PETRECUT COPLIARIA ESTE DEOSEBIT OAMENII SAU SCIMBAT INSA

  9. Parfene Daniela spune:

    si eu sunt din zebil un sat foarte frumos

  10. PATA DANUT spune:

    si eu sunt din ZEBIL, frumoase fotografi, bravo.

  11. artim spune:

    da bai fratilor eu am facut casa in zebil si degiaba ca nu stau acolo ca e saracie,saracie . vorba lui nea Mitica Moscu ; ;;SARACIA IN FUND MA INPUNGE, EAR EU FUG SI EA MA AJUNGE;;; va salut ARTIM DE LA ZEBIL

  12. iosonodan spune:

    Da,,, frumos, aici am copilarit,,,, felicitari, si-ti multumesc ca-mi descri satul atat de frumos. bravo

    • filciu gheorghe spune:

      si eu sunt din zebil, dar sunt plecat de ceva timp si nu mai stiu nimic de pe acolo.Ma numesc GIGI (TALPICI). imi plac pozele sunt super misto.

Lasă un răspuns

