balchik

De la Limanu am plecat spre Bulgaria prin Negru Voda. Drumul pana in Balchik nu este deloc impresionant. Soseaua este rea, cam ca la noi. In general bulgarii nu stiu engleza, franceza, doar cei care traiesc din turism (popasuri, restaurante, vama, puncte de plata).  Am intalnit un roman stabilit in Bulgaria care stia sa spuna doar „eu roman”, „nascut Cumpana, plecat de 100 de ani” (???). Din contra, am discutat cu un bulgar din Sofia care vorbea perfect romaneste, desi nu a vizitat nicioadata tara noastra, insa a studiat la scoala romaneasca din Balchik.In Bulgaria trebuie sa ai leva si stotinki. Parcarea se plateste intotdeauna, 5 leva/zi sau 2 leva/ora. In Balchik sunt mai multe case de schimb dar cel mai avantajos este sa scoti de pe card direct leva. La hotel se primesc si euro.

Cand te apropii de Balchik peisajul se schimba:

Pe faleza sunt tot felul de terase cu vedere la mare. Preturile mi s-au parut cam ca in Romania. Un platou de fructe de mare este 25 leva. Meniul este si in lb romana. Seara, poti gusta cu incredere o supa crema de peste cu sos picant si lipie cu usturoi, delicios si usor!

Recunosc ca, la un moment dat, literele chirilice au inceput sa ma oboseasca, mai ales cand trebuia sa buchisesc ce scrie pe indicatoare. Pe traseele principale nu sunt probleme, pentru ca sub cuvantul chirilic exista si caractere latine. In rest, te orientezi mai greu.

Ne gandeam cu groaza cum ar fi sa mergem intr-o expeditie cu masina in China..??!!??? La fiecare intersectie trebuie sa opresti sa traduci pictogramele lor…

Un răspuns la balchik

  1. mazgalica spune:

    Anul asta am avut ocazia sa vizitez Balcikul si mi-a placut oraselul, castelul Reginei Maria, chiar si bulgarii au fost draguti. M-am simtit ca in Romania, unde intorceam capul vedem numai masini de Bucuresti si auzeam vorbindu-se romana. Chiar am gasit vreo doua magazine unde au acceptat lei, iar preturile sunt asemanatoare cu cele de la noi. Deci cum se spune, „la pomul laudat sa nu te duci cu sacul”…

Lasă un răspuns

