rezervatia magurele II

Am iesit dintre versanti si ne-am continuat excursia la baza unui deal pe care ne-am incumetat apoi sa-l urcam. Ei, dar greu obstacol dupa atatea saptamani de sedentarism…

O cohilie abandonata si un culcus de broasca testoasa:

O baltoaca… inimoasa:

Panorama din varful dealului:

Podisul Casimcei imbina armonios zonele aride cu ierburi uscate si fasii lungi de roca impregnata cu modele ruginii sau colti de piatra verzuie cu vegetatia bogata din zona firicelelor de apa care-l brazdeaza.

Atractii microscopice:

Vedere catre satul Magurele:

Branduse dobrogene de toamna. Am inteles ca frunzele plantei apar primavara, iar toamna apare doar florea. O micuta bijuterie, atat de fragila, incat se afla pe lista plantelor pe cale de disparitie.

O calugarita flirtreaza cu un coleg. S-a orientat ea: baiat finut, fara obligatii si bine facut (sa aiba ce manca toata iarna!).

Urmele unui „leu al furnicilor”:

Dupa foarte putin timp descoperim un peisaj fascinant:

O limba de pamant care desparte doua vai simetrice, foarte adanci, conuri burtoase de pamant si dantelarii instabile pe care se reflecta culorile reci ale unui apus de octombrie.

In jur, ierburi uscate in forme ciudate:

Gama de toamna a culorilor naturii:

Roca feliata cu picturi ruginii si modele de crengute (probabil niste fosile sau licheni). Mie mi-a amintit de modele pe care le fac cu diverse plante pe ouale de Paste:

Un firicel de apa ce cade pe trepte de piatra hraneste palcuri de frunze aranjate parca de un gradinar iscusit:

2 răspunsuri la rezervatia magurele II

  1. vasi spune:

    asta da peisaj de toamna….culorile toamnei imi plac in mod deosebit….

  2. irina branza spune:

    buna
    peisajul este extraordinar eu acolo am copilarit pacat ca este totusi un sat mic cu pune posibilitati de dezvoltare ”’ O limba de pamant care desparte doua vai simetrice, foarte adanci, conuri burtoase de pamant ” cea ce ai comentat acolo denumire din batrani este domnul scolac ; vechea de numire turceasa sau valea porcilor ..o rapa care a inghitit foarte multe vieti . am vazut ca ai facut o poza la o casa este una parasita unde toti au plecat la oras defapt toata ulita este pustie o casa mai la deal au stat si bunicii mei😛 .. ma bucur enorm de mult ca ai ales sa faci aceasata exeditie la magurele asa cum ii mai spun localnicii ” igramet”

Lasă un răspuns

