usturoi pentru strigoi

29 noiembrie 2008, noaptea vrajilor si a farmecelor, noaptea spiritelor si a varcolacilor, noaptea in care lupii pot sa vorbeasca si sa-si miste gatul intepenit. De-a lungul timpului s-au dezvoltat multe obiceiuri privind noaptea premergatoare Sfantului Andrei. Unele dintre ele sunt chiar haioase, cum ar fi vrajile de ursit: fetele isi pun busuioc sub perna ca sa-si viseze viitorul sot sau rostesc vraji pentru ca imaginea acestuia sa se contureze in paharul cu apa neinceputa, etc. Mai sunt obiceiuri legate de sanatatea si productivitatea animalelor: li se lipeste ceara pe cornul drept pentru a fi pazite de rele, sau se ingroapa un drob de sare la intrare care se dezgroapa de Sf. Gheorghe si se amesteca in hrana vitelor pentru a le apara de boli, etc. Sunt obisnuite si predictiile meteo: daca este o noapte geroasa, va fi o iarna blanda, iar daca va fi o noapte calda, va fi o iarna geroasa. Multe dintre aceste traditii s-au pierdut in timp.

Familia mea si multe persoane din jurul meu (colege de serviciu, prietene) au  pastrat  traditia de a pune in aceasta noapte, 29/30 noiembrie, usturoi la ferestre. Cand eram mica acest obicei chiar ma infiora. Mereu ma gandeam ce bine ca mi-a pus mama usturoi la fereastra, ca altfel toti strigoii veneau la  mine. Desi ma simteam in siguranta in casa (ca doar aveam usturoi la geam, nu?), imi imaginam tot felul de scene de groaza si mi se facea inima cat un purice.

Acum, aceasta traditie ma distreaza.

usturoi-pt-strigoi

1 Responses to usturoi pentru strigoi

  1. iulia spune:

    ooo daaa..nici prin cap nu-mi treceau asa aranjamente…

Lasă un comentariu